Webinář 

Radost z poznávání 

aneb Mé učitelské směřování 

v souladu s důvěrou v autonomii žáka

13. září 2023; 13:30 - 17:00

(4 vyuč. hodiny + 30 min. přestávka)

Děti se ve škole mají naučit to, co poté umějí využít v životě. Učitel má být důvěryhodná a tvořivá osobnost, odborně zdatná, výborně didakticky vybavená, osobnost, co se neustále rozvíjí.

(Radka Wildová)

Jsem rád učitelem? Učitelkou? Chodím do školy rád/a? 

Jsem dobrá učitelka? Učitel? A jak to poznám? 

Jaká je moje (učitelská) vize? 

Důvěřuji dětem a jejich schopnostem? 

Důvěřuji, že dítě je autonomní bytost a v hloubce sebe ví přesně, co a jak se má učit? 

Jaké prvky konstruktivistické pedagogiky jsou mi blízké? Chtěl/a bych se o nich něco dozvědět a pomalu je začít zařazovat do své výuky? 

Je pro mne důležité, jaký vztah má dítě k (celoživotnímu) učení? Jaký vztah k němu mám já?



Učitelé mají dětem předvést, co to je mít kompetence (dříve to byly znalosti) - měl by předvádět dětem i rodičům, že je kompetentní - že si dovede poradit.

(Hausenblas Ondřej)


Jaké místo v mé výuce (v mém životě) zaujímá

  • partnerský přístup
  • ruka a intelekt
  • smysluplnost a propojenost
  • samostatnost a nezávislost
  • pohyb
  • ticho, klid a mír
  • připravené prostředí
  • svoboda a zodpovědnost
  • radost

Srdečně Vás zvu na seminář, kde se společně budeme zamýšlet, hledat a objevovat odpovědi na výše uvedené otázky. 

Nabídnu Vám pohled do naší školy, kde s danými tématy pracuji do hloubky v součinnosti s mými kolegy i dětmi naší školy. 

Budeme diskutovat nad možnostmi, jak se ve škole cítit tak, aby naše práce byla více naším posláním a přinášela radost především nám a tím i dětem, žákům naší třídy, resp. školy. 


Časová dotace webináře:

  • 2 x 90 minut, 15 min. přestávka

Webinář proběhne on-line na platformě ZOOM

  • link na připojení Vám přijde pár dní před webinářem

Pro koho je webinář určen:

  • Webinář je určen převážně pro učitele základních škol (1. i 2. st. ZŠ), ale věřím, že inspiraci si mohou odnést i učitelé středních škol. 


O lektorce:

Po absolvování Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy (během studia VŠ jsem absolvovala půlroční zahraniční stáž na univerzitě v Oslu) jsem nastoupila jako třídní učitelka do ZŠ Open Gate do doby, kdy se mi narodily dvě dcery.

Od roku 2018 do současnosti pracuji jako třídní učitelka druhého trojročí v ZŠ Vlásenický dvůr (https://vlasenickydvur.cz/).

Učím také v tandemu s doc. Darinou Jirotkovou předmět Dítě a matematika na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Zkušenosti s lektorováním mám od roku 2016, kdy jsem se věnovala lektorování výuky matematiky Hejného metodou, garantovala jsem také Letní školy Hejného metody. Kromě učitelů jsem také vedla řadu seminářů pro samotné lektory Hejného metody v České republice i na Slovensku.

Spolupracovala jsem s NPI a v rámci projektu SYPO jsem natočila webináře na témata Práce s chybou ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ jako cesta k hlubšímu porozumění a Formativní hodnocení jako nástroj pro zvýšení efektivity učení matematiky na 1. st. ZŠ, odkaz najdete - ZDE.

V současné době studuji doktorské studium na Univerzitě Karlově - Pedagogické fakultě - Katedře matematiky a didaktiky matematiky. Tématem mého výzkumného projektu je Dopad předmětu Dítě a matematika na praxe studentů. Cílem tohoto předmětu je propojování teoretických východisek tématu Formativní hodcnoení s praxí ze školy.

Více informací o mně si přečtete tady

Vytvořte si webové stránky zdarma!