Webinář
Cíle učení
praktické i teoretické pojetí práce s cíli ve výuce;
20. října 2023; 13:00 - 16:15
(4 vyuč. hodiny + 15 min. přestávka)
Pokud víme, co je cílem našeho učení, je pravděpodobné, že se to naučíme - my i žáci.
Práce s cíli je téma, které se často diskutuje v učitelských kruzích. Zdá se, že málokdo jim přišel na chuť. Možná nám, učitelům, chybí vnitřní potřeba s nimi pracovat, možná dobře nerozumíme tomu, PROČ a JAK je do výuky zařazovat.
Mnozí učitelé ví, že je potřeba s cíli pracovat (učili se to na fakultě, chce to po nich ředitel, ČŠI,...), tak to dělají… ale to je vše. Chybí tomu smysl, provázanost - jde o formální uchopení práce s cíli, kde žáci i učitel pracují s cíli, ale nevidí v tom smysl.
Práce s cíli ale může být zajímavá a objevná cesta, která nás vede k zamýšlení se nad tím:
Kde jsme?
Kam směřujeme?
Jak se tam můžeme dostat?
Práce s cíli může pomoci nám i žákům ohlédnout se, kam jsme došli, co se podařilo a co ne. Práce s cílem nám pomáhá k dobré reflexi výuky.
Zajímá Vás, jak v hodinách pracuji s cíli výuky a jak s nimi pracují žáci?
Jakým způsobem cíle reflektujeme a jak získáváme důkazy o učení?
Jak se cíle učení promítají do písemných prací?
Jak se cíle výuky a sebehodnocení promítá v závěrečném (pololetním) hodnocení?
Zvu Vás na webinář, kde si na praktických ukázkách vyzkoušíme, jak s cíli ve výuce pracuji já a žáci naší školy. Co se dlouhodobě osvědčuje mně i žákům.
Ukážeme si, jak můžeme cíle tvořit v souladu s Vaším ŠVP a hlavně v souladu s Vámi a Vašimi žáky.
Časová dotace webináře:
4 x 45 minut, 15 min. přestávka
Webinář proběhne on-line na platformě ZOOM
link na připojení a pracovní list Vám přijde po zaplacení webináře
Pro koho je webinář určen:
Webinář je určen převážně pro učitele základních škol (1. i 2. st. ZŠ), ale věřím, že inspiraci si mohou odnést i učitelé středních škol.
O lektorce:
Po absolvování Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy (během studia VŠ jsem absolvovala půlroční zahraniční stáž na univerzitě v Oslu) jsem nastoupila jako třídní učitelka do ZŠ Open Gate do doby, kdy se mi narodily dvě dcery.
Od roku 2018 do současnosti pracuji jako třídní učitelka druhého trojročí v ZŠ Vlásenický dvůr (https://vlasenickydvur.cz/).
Učím také v tandemu s doc. Darinou Jirotkovou předmět Dítě a matematika na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Zkušenosti s lektorováním mám od roku 2016, kdy jsem se věnovala lektorování výuky matematiky Hejného metodou, garantovala jsem také Letní školy Hejného metody. Kromě učitelů jsem také vedla řadu seminářů pro samotné lektory Hejného metody v České republice i na Slovensku.
Spolupracovala jsem s NPI a v rámci projektu SYPO jsem natočila webináře na témata Práce s chybou ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ jako cesta k hlubšímu porozumění a Formativní hodnocení jako nástroj pro zvýšení efektivity učení matematiky na 1. st. ZŠ, odkaz najdete - ZDE.
V současné době studuji doktorské studium na Univerzitě Karlově - Pedagogické fakultě - Katedře matematiky a didaktiky matematiky. Tématem mého výzkumného projektu je Dopad předmětu Dítě a matematika na praxe studentů. Cílem tohoto předmětu je propojování teoretických východisek tématu Formativní hodcnoení s praxí ze školy.
Více informací o mně si přečtete tady.